Simulacija igranja uloga

Kako se nositi sa stresnim situacijama i emocijama?
Zamislite da radite kao volonter u prihvatilištu za imigrante. Vaša uloga je u sigurnom prostoru za majke i djecu distribuirate potrepštine koje stižu. Volontera je malo pa se događa i da preuzimate i neke druge volonterske uloge poput čuvanja djece kad majke trebaju obaviti vlastitu higijenu ili slično. U jednom trenutku čujete viku i dernjavu, a kad se okrenete vidite dvije ženske osobe kako viču jedna na drugu, dok njihova djeca pored njih stoje i plaču. Primjećujete da nema volontera koji inače čuva djecu. Krenete prema majkama koje se svađaju kako biste primirili situaciju, a dodatno vas brine što one ne pričaju vaš jezik.
Simulacija uloga
Što misliš kako bi trebalo reagirati u nastaloj situaciji?

Što je važno imati na umu u situacijama pobuđenih emocija?

Budite sigurni da ste vi umireni
Ako se radi o emociji tuge, najbolje je pustiti osobu da plače i samo u tišini biti pored nje
Ako mislite da bi zagrljaj dobrodošao, svakako prije pitajte za dozvolu za bilo kakav oblik dodira
Imajte na umu i poštujte kulturalne i spolne specifičnosti vezane uz način izražavanja

Kako reagirati na agresiju?

NEVERBALNA KOMUNIKACIJA

Bez brzih pokreta, bez prijetećih facijalnih ekspresija i mimike, gesta. Geste i stav tijela koji daje dojam spremnosti za pomoć.

VERBALNA KOMUNIKACIJA

Smiren glas, izgovorite ime osobe, koristite jednostavan i razumljiv jezik, dajte jasne informacije, a ne procjenu, savjete. Koristite otvorena pitanja…npr. razgovor možete započeti s “Vidim da ste ljuti...” jer vam daje prostor za nastavak komunikacije.

GRANICA

Postavite jasne granice - ne prihvaćajte uvrede ili prijetnje, ostanite na razini činjenica, ne ugrožavajte osobu, ne odbijajte osobu nego samo njeno ponašanje.

KOMPROMIS

Ako je moguće, napravite prostor za kompromis - ne inzistirajte, predlažite, ne dajte lažna obećanja, pružite informacije.

RAZUMIJEVANJE VS KONTROLA SITUACIJE

Uzmite osobu za ozbiljno, izrazite razumijevanje, aktivno slušajte, pričajte o svojim emocijama, koristite “ja” poruke umjesto “ti” poruke.

Kako pružiti pomoć i podršku?

1

GLEDATI

- provjeriti jesu li osobe kojima se pruža podršla u sigurnom okruženju
- vidjeti kojim osobama je potrebna HITNA pomoć
- pružiti podršku i umirenje osobama sa znakovima visoke uznemirenosti

2

SLUŠATI

- pitati ljude koje su im potrebe, što ih brine
- biti posvećen osobi koja je u potrebi za pomoći

3

POVEZIVANJE

- onima kojima se pomaže potrebno je omogućiti pristup uslugama u potrebi i omogućiti im da zadovolje svoje osnovne potrebe
- pružiti relevantne informacije i uputiti ih na daljnje korake (ukoliko osoba koja pruža pomoć i podršku, nije sigurna u informaciju koju daje, NUŽNO je da istu provjeri i proslijedi dalje samo kad je u potpnosti sigurna u točnost informacije)
Međunarodna komora mladih Zagreb
Ilica 71, 10000 Zagreb, Hrvatska
email: zagreb@jci.hr
telefon: +38598 188 0802
Pratite nas i na Facebooku:
Izradu web platforme sufinancirala je
Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram