Inicijativa „Drugi pogled“ usmjerena je na bolju integraciju i socijalizaciju slijepih i slabovidnih mladih osoba, životne dobi od 18 do 40 godina, u život zajednice te na aktivan rad na sustavnom povećanju kvalitete života mladih slijepih i slabovidnih osoba. JCI Zagreb je pokrenuo ovu inicijativu u svibnju 2015. godine u suradnji s Hrvatski savez slijepih i Udruga Slijepih Zagreb .
Ova inicijativa povezuje dvije skupine mladih; volontere te mlade slijepe i slabovidne osobe na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Inicijativa se realizira kroz dvije skupine aktivnosti.
Prva aktivnost je usmjerena na povećanje međusobne komunikacije i interakcije putem svima dostupnih komunikacijskih alata, emaila i društvenih mreža, gdje mlade slijepe i slabovidne osobe mogu iskomunicirati svoje potrebe, ideje i planove, na koje potom odgovaraju volonteri. U ovoj mreži je uključeno skoro 40 osoba, od kojih je više od pola slijepih i slabovidnih.
Tako su organizirani zajednički susreti i druženja ove dvije skupine mladih ljudi: posjet izložbi Da Vinci, odlazak u caffe bar Vidra na svirku benda Blind Sharks te odlazak na izvedbu predstave 5 žena.com u kazalište Vidra, kao i na Party u mraku. Obavljeno je i nekoliko zajedničkih odlazaka u kupovinu odjeće i obuće koju su uz pomoć volonterki obavile slijepe djevojke koje su za time pokazale interes. A svako malo volonteri na zahtjev slijepih šalju opise slika određenih proizvoda s raznih on-line portala za prodaju, npr. odjeće, obuće, aparata, preparata itd.
U srpnju 2017. godine je organiziran posjet proizvodnom pogonu u kojemu nastaju najmirisniji i najoriginalniji sapuni u gradu Zagrebu, točnije "Sapuni s točkicama" ― ručno izrađeni proizvodi slijepih i slabovidnih osoba. "Sapuni s točkicama" projekt su Udruge slijepih Zagreb koji ima za cilj zapošljavanje slijepih i slabovidnih osoba. Osim toga, ovaj projekt predstavlja sjajan primjer socijalnog, ekološki osviještenog i održivog poduzetništva, a nama je drago da smo iz prve ruke imali prilike vidjeti kako i gdje nastaju ovi maštoviti sapuni.
Druga aktivnost je usmjerena i na organizaciju različitih zajedničkih interaktivnih radionica edukativnog karaktera pod profesionalnim vodstvom stručnih osoba, a na kojima aktivno sudjeluju obje skupine mladih. Do sada su održane sljedeće radionice:
"Šminkaonica" je održana pod pokroviteljstvom francuske kozmetičke kuće L'Occitane, a polaznicama radionice uručeni su i simbolični darovi kako bi stečeno znanje o kvalitetnoj njezi lica čim prije primijenile i u praksi. Ova radionica je bila prva toga tipa u Hrvatskoj, gdje su slijepe i slabovidne polaznice uz pomoć mentorice samostalno odradile svoj „ritual“ uljepšavanja. Cjelokupno događanje obilježilo je zapažanje jedne od polaznice, koja nije skrivala svoje oduševljenje: "To znači toliko puno za naše samopouzdanje.".
Društveni ples je sredstvo za upoznavanje, razlog za druženje, vlastito ulaganje u kvalitetnu razonodu, a znati zaplesati u paru je osobna nematerijalna vrijednost. Na "Plesaonici" je voditelj polaznicima pomogao u svladavanju plesnih vještina početnog stupnja. Polaznici su uspješno savladali svoje prve korake osnova plesanja valcera, disco fox-a, rock and roll-a te jive-a."
Voditelj "Gurmaonica" uputio je polaznike u osnove rezanja povrća, tajne pripreme dobre domaće tjestenine i pesto umaka. Svi su se također usavršili u pripremi poznate američke salate Coleslaw.
Podizanja i održavanja motoričkih, funkcijskih i psihičkih sposobnosti organizma slijepih i slabovidnih osoba, te usvajanje specifičnih tehnika samoobrane za suočavanje s opasnostima i izazovima s kojima se susreću u svakodnevnom životu. Osnovni naglasak se stavlja na primjenjivost u realnim situacijama.
Polaznicima radionice o zapošljavanju je objašnjeno kako planirati vlastiti profesionalni put, odnosno kako definirati idealne, optimalne i najmanje zanimljive poslove. Pojašnjeno im je koji su načini traženja poslova i koliki je značaj povećanja vlastite pretraživosti na web-u/društvenim mrežama. Polaznici radionice dobili su čitav niz korisnih savjeta kako se što bolje predstaviti potencijalom poslodavcu, kako napisati dobar životopis, kako se kvalitetno predstaviti tokom intervjua za posao, o čemu treba voditi računa svaki kandidat. A bilo je riječi i o situacijskim zadacima i kako se snaći u njima.